Hovslagare, bra bra eller bra dålig?

Carisma har tappat en sko och då våran hovslagare är extremt svår att få tag i samt att jag inte gillar han så mycket heller, så ringde vi en annan i närheten. Så idag skulle hon dyka upp vid halv 10, gjorde hon det? NEJ, vi vänta 1 timma. Blir så otroligt sur och arg när människor överlag inte kan passa tider eller rent utav glömmer. Hur kan en hovslagare dessutom glömma av? Det är deras plikt att uppfylla kundens behov, det är ju trottsallt deras jobb.. Hade hon dykt upp efter att vi väntat där 1 timma (som vi gjorde men hon dök inte upp) så hade jag inte betalt. Hon skulle bara sätta på en tappsko på en häst, visst utrustning och skor kostar pengar för dem, MEN uppfyller man inte kundens krav/behov så ska man inte ha pengar för det heller. Visst hade hon kunnat göra ett superbra jobb om hon väl hade dykt upp, men ändå så har man inte passat tiden och tid är pengar för vissa som faktist har ett jobb och sköter det.



Just nu måste Carisma ha på sin tappsko, det är viktigast så jag kan rida för ska ju tävla nästa helg. Men hon behöver skos runt om också.. Då jag inte har några egna verktyg till att sätta på tappskon så kan jag inte slå på den... Blir så trött skulle ju haft de :( Visste ni att jag har gått en kurs i skolan så jag har tappskokompetens?


Som tur är fick mamma tag på våran egna hovslagare och han kommer på måndag kl 12.00! Blir att rida igång på måndag och rida varje dag hela veckan, men ändå inte för hårt för det är ju ett meeting till helgen.. Får lägga upp ett bra schema :)


Bild på våran hund, Gucci :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0