Presentation, vem är jag?

Tjingeling!

Här kommer jag endast att skriva om min ridning,träningar,tävlingar,mål mm... Denna bloggen kommer vara lite som en tränings dagbok till mig och förhoppningsvis så kan ni få tips samtidigt!
Är det något ni är sugna på att få reda om mer så får ni gärna ställa frågor :)

Jag är en 18 årig tjej från Varberg. Jag har hållt på med hästar ända sen jag var riktigt liten och det var där det börja. Efter mycket tjat och envisa fick jag min första häst, min shettis Filur (som än idag finns kvar på gården). Han var oinriden, 3 år gammal och hingst. När jag red in han fick jag självklart hjälp av mamma som hjälpte mig från marken. Envis shettis som han är så åkte jag av många gånger, men skam den som ger sig! Det var bara att sitta upp igen och visa vem som bestämde :) 

Efter 3 år så började jag rida min mammas islandshäst som vi trodde var c-ponny men när vi slutmätte honom var han b-ponny på 1,26cm. Honom tävlade jag upp till LA i hoppning och det blev oftast alltid en rosett hem! På honom lärde jag mig extremt mycket.

Under åren har jag haft en mängder olika ponnysar som jag ägt/lånat och även ridigt till åt andra. Nu har jag 3 hästar/ponnyer. Har en stor häst som är 6 år i år, en ponny som är 15 i år och även en shettis på 15.

En ny stjärna väntas men kommer dröja då vi kommer föda upp själva (:

I dags läget går jag på Sveriges ridgymnasium i Varberg. I vår går jag ut och sen börjar allvaret!
Självklart satsar jag på hoppningen och hoppas att jag kan ta mig till toppen

- Målet för 2011 är att debutera 1.20 och "kvala" till avd A i 1m+ 1,10m
- Målet för 2012 är att vara med i The Tour Of AmateursFalsterbo











Idag eller imorgon kommer en bildbomb med bilder på olika hästar jag haft samt bilder på Carisma som 4 år :)

Todilu allihop! Ha det bra.

Släng gärna in 1 kommentar eller 2 med när ni ändå är här! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0